2010年5月14日金曜日

Speed Passion #100422stock 設定パラメータ

DRRS Mode:
"Digital Racing Response System - DRRS" Digital Racing Mode:
Select from "Level 1smooth" to "Level 9 aggressive" start mode as your like.
Higher number will provide more punch and more aggressive throttle response.
Please note that if you choose "Progressive or Aggressive" mode,
we strongly recommend you'd use good quality battery pack with powerful discharge ability;
otherwise these 2 modes will not give the effect you want.
->TEKINのスロットルプロファイルに相当

AMTS:
"Advanced Mutli Timing System - AMTS":
ITEM: 9 DMTS Timing(ダイナミックマルチタイミング):
This parameter is only available for brushless motor. There are many differences among structures
and parameters of different brushless motors, so a fixed timing ESC is not ideal for all brushless motors.
It is necessary to make the timing value programmable.
Please select the most suitable timing value according to the motor you are using.
Generally, higher timing value brings out higher power output, but the whole efficiency of the system will be slightly lower.
->TEKINのTiming Boostに相当
スロットルレンジ全体及びサーキットの全域のモータースピードに影響します。
ESC内部の電気進角を表し、モーター回転数に大きな影響を与えます

SC Boost Level:
ITEM:12 Super Charger Timing(スーパーチャージャータイミング)
It is the additional timing that added to the Boosting Timing and only effective when the throttle is fully opened, so usually it is useful for long straight track.
->TEKINのTurbo Boostに相当
フルスロットル時のみDMTSタイミング(ITEM #9)に追加する電気進角です。
長いストレートを持ったコースで特に効果を発揮します

SC RPM Delay:
ITEM: 13 DMTS Timing Start RPM(DMTSタイミング スタートRPM):
ESC begins to increase the internal timing when motor speed reaches the Boost Start PRM. A lower Boost Start RPM setting will produce a faster rate of boost because the ESC increases the internal timing earlier.
->TEKINのStart RPMに相当
モーター回転数がここでセットした回転数に達するとESCはスーパーチャージャー 機能を作動させます。低いVALUE値を選択する程、低い回転数からスーパーチャー ジャー機能が作動します。

SC Full Throttle Delay:
ITEM: 14 Super Charger Delay(スーパーチャージャー ディレイ):
This is the time that must expire at fully opened throttle to engage turbo. If the fully opened time of throttle is less than the setting value, the turbo will NOT be activated.
->TEKINのTurbo Delayに相当
スロットルがフルスロットルに入ってからスーパーチャージャーが作動するまでの ディレイ(遅延)タイムを選択します。 フルスロットルに入っても、ここで設定した0.X 秒の間はスーパーチャージャーが作動しません。ESC内部の電気進角を表し、モーター回転数に大きな影響を与えます。

SC Punch:
ITEM: 15 Super Charger Timing Punch(スーパーチャージャータイミング パンチ):
This refers to the RPM increment that triggers the ESC timing increase of 1 Degree. A lower Timing Punch setting will produce a faster acceleration and hotter temperature of the motor.
->ESCが高温の時のリタード設定?回転数あたりどれぐらい進角を進めるか
電気進角1度あたりの増加RPMを設定します。 低い設定値を選択すると加速性 能が上がりますが、同時にモーターの温度も上がります。


#2010/5/19追記
日本語マニュアルが公開されていたので追記。

0 件のコメント:

コメントを投稿